Известие

Collapse
No announcement yet.

С какво масло карате вашите 159?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от stu Покажи съобщение
    http://www.pakelo.com/project/1442-83-02/
    Другия път ще сложа такова.
    Днес го смених и имам чувството, че двигателят утихна.Ще видя как се държи при различни условия.6 литра 99 лева, но от варел, а не бутилирано, тъй като бутилираното беше над 20 лв литъра.
    Attached Files
    Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

    Comment


    • Честито.
      Очакваме отзиви.
      Нормално е да утихне с ново масло.
      Честно казано това масло и аз съм го заглеждал преди да купя/стигна до настоящето масло в колата.

      Искаше ми се италианска кола с италианско масло.
      Единственото което ме спря е че имат само 1 вид 5w40 масло - твърде ограничен избор.

      Ти 5w30 ли сложи?
      Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

      Comment


      • Първоначално публикувано от alfa racer GTA Покажи съобщение
        Честито.
        Очакваме отзиви.
        Нормално е да утихне с ново масло.
        Честно казано това масло и аз съм го заглеждал преди да купя/стигна до настоящето масло в колата.

        Искаше ми се италианска кола с италианско масло.
        Единственото което ме спря е че имат само 1 вид 5w40 масло - твърде ограничен избор.

        Ти 5w30 ли сложи?
        Да, 5w30
        https://www.polisilektiki.gr/wp-cont...30-4441.83.pdf
        Досега бях с 5w40
        Last edited by stu; d.m.y г., 14:55.
        Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

        Comment


        • Аз последните 2-3 години карам jtd-та с това от снимката
          ....карал съм с кави ли не масла кастрол. бардал,мардал..шел, мел..селения, меления) тотал, мотол, елф,репсол...и какво ли не още.....само ще ви кажа, тези масла, който най много се котират, имат и най много ментета...
          Attached Files
          Last edited by Бобби; d.m.y г., 00:41.
          По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
          https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

          Comment


          • Пичове, в момента карам с 5в40 мотул 8100 Ексес. Както писах и в друга тема, имам нормален според ръководството на аввтомобила разход на масло от около 300тина мл. на 1000к (по книжка го дават нормално до 400мл на 1000км и споменават, че зависи много от стила на шофиране). В този ред на мисли, установих, че разход на масло има при температури на същото над 100 градуса (било то, защото съм я ръчкал, или след обикаляне из София в задръстванията дълго време). При спокойно каране и без надвишаване на 100/105 градуса, нивото не мръдна над 400км. Това ме навява на мисълта, че драмата е във вискозитета на 100градуса, който в случая на Мотул 5в40 е 14.2 mm²/s . За сравнение, при Мотул Спорт 5в50 е 17.9 mm²/s, както и Равенол 5в50. Какво бихте ме посъветвали? Да мина на 5в50 Естер. 5в50 PAO, или 10в60 PAO? Или пък да си остана с това масло...
            Last edited by ivo_red; d.m.y г., 20:14.
            (1996) 146 ti EX ( 2008 ) 159 Sportwagon 3.2 JTS

            Comment


            • Това, предполагам, на щеката го отчиташ.
              На първо време пробвай с такова и ако пак го харчи, мини на по-висок вискозитет.

              Аз карам с такъв кастрол и грам не го пипа.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • Еко, едитнах си поста, че без да искам публикувах, без да съм довършил. Иначе ползвам и двете - дигиталният индикатор и на щеката (четох доста, че 1вият отчита недостоверно, но досега всичките пъти показанията и на двете съвпадат).
                Разликата при теб и мен е, че аз съм на Директна инжекция и това доста подпомага разходът на масло. Особено, ако дюзите не са в перфектно състояние, защото, ако горивото не е буквално атомизирано, а се цвръка, като със спринцовка, полепва по стените на цилиндъра и се смесва с маслото.
                (1996) 146 ti EX ( 2008 ) 159 Sportwagon 3.2 JTS

                Comment


                • Ако решиш да минаваш на по-гъсто, не отивай на W60 преди да си пробвал W50.

                  Аз бих се придържал към пълната синтетика.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • Понеже съм любознайко и позачетох за Естер базираните масла. Тук можете да намерите повече инфо http://chemlube-malaysia.blogspot.co...hetic-oil.html
                    https://www.bobistheoilguy.com/ester...ic-lubricants/
                    (1996) 146 ti EX ( 2008 ) 159 Sportwagon 3.2 JTS

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от ivo_red Покажи съобщение
                      Пичове, в момента карам с 5в40 мотул 8100 Ексес. Както писах и в друга тема, имам нормален според ръководството на аввтомобила разход на масло от около 300тина мл. на 1000к (по книжка го дават нормално до 400мл на 1000км и споменават, че зависи много от стила на шофиране). В този ред на мисли, установих, че разход на масло има при температури на същото над 100 градуса (било то, защото съм я ръчкал, или след обикаляне из София в задръстванията дълго време). При спокойно каране и без надвишаване на 100/105 градуса, нивото не мръдна над 400км. Това ме навява на мисълта, че драмата е във вискозитета на 100градуса, който в случая на Мотул 5в40 е 14.2 mm²/s . За сравнение, при Мотул Спорт 5в50 е 17.9 mm²/s, както и Равенол 5в50. Какво бихте ме посъветвали? Да мина на 5в50 Естер. 5в50 PAO, или 10в60 PAO? Или пък да си остана с това масло...
                      Още не е пораснала до 159 ма за информация.Варна -Чепеларе и обратно не се забеляза промяна в нивото на маслото - Мотул 6100.При ръчкане из планиннските пътища Кръстова гора, Рожен и дет са сетиш наоколо /август/даде сериозен разход, та сериозно се бях притеснил.Предната алфа от подписа вървеше със Селения 20 и нямах грижи никакви.С тази обаче не така и минах на Мотул по-малко го пипа но пипа.Поносимо е при нормално каране.Бях се навил на ремонт но ме отказаха, казват че след 2000-та имат разлика в буталата и сегментите към по нежни така да се каже, не ставало и да се сложат бутала и сегменти от по стария мотор - 97-а.Склонен съм да им вярвам на момчетата понеже от 2009-а само там си подържам колите иначе биха ми взели парите.Но е факт който забелязах че при комбинацията от горещо време и ръчкане пипа масло, та ще ми е интересно решение на проблема.
                      По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                      конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                      Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                      Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                      Comment


                      • Щом изчезва при сериозно каране,т.е. на загряло масло,минаваш на по-висок тупъл вискозитет,аз бих минал на 10в60.На предната ми кола,битурбо бензин с дойно по-високо налягане на турбините,при минаване от Кастрол 5в40 на Кастрол 10в60 разхода на масло практически се елиминира.Там го имах същият проблем-при температура на маслото над 110-120 градуса и по-високи обороти,т.е. магистрално каране,имах разход на масло,иначе не.В последствие минах на Репсол карера 5в50,защото при студен старт зимно време изтракваха повдигачите.На 159-ката ми,която върви с много висока температура на маслото,разход 1-1,5л при 5в40,паднах на под 500гр при 5в50
                        alfa 159 1,8 mpi/lpg

                        Comment

                        Working...
                        X